Mavic történet éppen 120 éve kezdődött - 1889-ben. A szereplők egy francia testvérpár – Léon és Laurent Vielle, a helyszín egy nikkelező üzem. Az üzem „AVA” márkanéven különféle nikkelezett apró alkatrészeket gyártott. A fejlődés iránya nem sokkal később megváltozott. Új szakemberek és tulajdonosok, Charles Idoux és Laurent Chanel kerékpáralkatrészek gyártásába és értékesítésébe kezdtek. Innentől a Vielle testvérek által létrehozott „AVA” márkanév helyett a MAVIC-ot (Manufacture d’Articles Vélocipédiques Idoux et Chanel) kezdték használni. Az 1934-es Tour de France győztese Antonin Magne a verseny során már a Mavic cég legújabb fejlesztésű, duplafalú, szegecselt dúralumínium felnijét tesztelte. Ennek az abroncsnak a súlya mindössze 750g volt, szemben az akkor általánosan használt acél abroncsok 1,2kg-os súlyával. A véletlen szeszélye, hogy egy olasz feltaláló – Mario Longhi – ugyanezt az eljárást tökéletesítette, és ugyanazon a napon, 1934 január 5-én mindössze két órával előbb jelentette be szabadalmát, mint a Mavic! Ennek következtében a franciák 1947-ig csak olasz licensz alapján gyárthattak ilyen abroncsokat.1934-től kezdve a Mavic követte a folyamatos fejlődés útját a kerékpározást illetően.
Ma már számtalan sikeres és innovatív szabadalom és egyedi technológia fűződik a Mavic termékekhez. (*) A folyamatos fejlesztések nagymértékben elősegítik azt, hogy piacvezetők a közép és fölső kategóriájú kerékpárok gyártásában és a kerékpársportban abroncsaikkal és kerekeikkel. |